دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

مهمترین دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی

مهمترین دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی

آشنایی با مهمترین دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی می‌تواند به شما در تعمیر سریع دستگاه کمک کند. یکی از مشکلاتی که در تلویزیون سونی مخصوصا تلویزیون های ال ای دی ممکن است بوجود آید، خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می‌باشد. پس از اینکه تلویزیون شما خاموش شود، به احتمال زیاد چراغ پاور شروع به چشمک زدن می‌کند. شاید در وهله اول فکر کنید که دست شما روی کلیدی آمده و تلویزیون خاموش شده، اما بعد از مدتی متوجه می‌شوید که تلویزیون شما خراب شده است.

یکی از مهمترین دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی می‌تواند مربوط به نوسانات برق، کابل‌های فرسوده باشد. هدف از این مقاله بررسی مهمترین دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

بررسی مهمترین دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی

از مهمترین عواملی که ممکن است باعث تلویزیون خاموش شدن ناگهانی تلویزیونی سونی شما شود، مشکل نوسانات برق است. در این شرایط با بالا رفتن ولتاژ برد پاور یا مین برد تلویزیون آسیب خواهد دید. ولتاژ برد پاور می‌تواند تعمیر شود و هزینه آن مقرون به صرفه است، اما اگر مین برد خراب شود، احتمال تعمیر آن بسیار کم است، چرا که قسمت cpu آسیب دیده است. اگر cpu مین برد خراب شود، باید آن را حتماً تعویض کنید.

مقالات پیشنهادی: نحوه رفع مشکل خط افتادن بر روی تلویزیون

بررسی خاموش شدن ناگهانی تلویزیون sony

استفاده از کابل hdmi بدون کیفیت

یکی از مهم ترین دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی می‌تواند استفاده از کابل hdmi نامناسب باشد. در این حالت تلویزیون اتصال می‌کند و مشکلاتی در عملکرد آن ایجاد می‌شود. بنابراین بهتر است برای وصل کردن دستگاه‌های دیگر به تلویزیون مانند سیستم‌های پخش صوتی، کنسول بازی که همراه با دستگاه ارائه شده‌اند، استفاده کنید.

مشکل خرابی مین برد تلویزیون sony

از مهمترین مشکلاتی که می‌تواند جزو مهمترین دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون باشد، خرابی مین برد است که باید این قسمت مورد عیب‌یابی قرار بگیرد/ اگر مین برد اصلی تلویزیون درست عمل نکند، دستگاه هنگام کار کردن به طور ناگهانی خاموش می‌شود و وقتی دوباره دکمه پاور را فشار می‌دهید، چراغ جلوی تلویزیون شروع به حالت چشمک زن می‌کند، اما تلویزیون روشن نمی‌شود. برای همین باید به مرکز معتبر تعمیر تلویزیون سونی مراجعه کنید تا دستگاه را برای شما عیب‌یابی و تعمیر کنند.

ویروسی شدن تلویزیون

یکی دیگر از مهمترین دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی، ویروسی شدن آن است. اگر فلش ویروسی به تلویزیون وصل کرده باشید، ممکن است باعث بوجود امدن این مشکل شود. توصیه می کنیم قبل از استفاده فلشف آن را بررسی کنید. از طرف دیگر فلش ویروسی می‌تواند باعث از کار افتادن آی سی مین برد تلویزیون سونی شود. معمولا مشکل ویروسی شدن در تلویزیون‌های اندروید بیشتر دیده می شود. برای حل این مشکل آی سی فلش را حتما عوض کنید. البته در بعضی موارد با بروزرسانی کردن دستگاه مشکل حل می‌شود. اما این کار باید توسط تعمیرکاران حرفه‌ای که دانش زیادی در ارتباط با تلویزیون نسل جدید سونی دارند، انجام شود. اگر خودتان شخصا بخواهید این کار را انجام دهید، ممکن است به تلویزیون آسیب بیشتری وارد کنید. .

 کار نکردن مدار استندبای تلویزیون

از دیگر دلایلی که می‌تواند باعث خاموش شدن ناگهانی تلویزیون شود، از کار افتادن مدار استندبای است. مدار استندبای کار تغذیه‌ توان MCU و همچنین قطعات دیگری از تلویزیون LCD سونی را انجام می‌دهد.  اگر این قطعه آسیب ببیند، تلویزیون دچار خاموش شدن ناگهانی می‎‌شود. این مدار بر روی برد SMPS  قرار گرفته و توسط ترانسفورمر سوئیچینگ کوچک قابل شناسایی می‌باشد. تا اینجا به بررسی مشکلات مربوط به خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی پرداختیم. اما چگونه می‌توان از این مشکلات جلوگیری کرد.

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی

رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی

زمانی که تلویزیون سونی شما به دلایلی که گفته شد خاموش می‌شود، در این شرایط دستگاه درست کار نخواهد کرد. در اولین قدم شما باید دستگاه خود را بررسی کنید تا از اتصال درست کابل‌ها و عملکرد درست دیگر قسمت‌ها مطمئن شوید. اما چنانچه دستگاه شما با تمام کارهایی که انجام داده‌اید، باز هم دچار مشکل خاموش شدن ناگهانی ‌شود، باید حتماً به مرکز تعمیرات تلویزیون سونی مراجعه کنید.

تکنسین‌های مجرب حاضر در نمایندگی‌ها، قطعات آسیب دیده را عوض می‌کنند و قطعات اصلی و فابریک را به شما ارائه خواهند داد. چنانچه تلویزیون شما دلیل خاموش شدن ناگهانی دچار مشکل شده، می توانید به نمایندگی تعمیر تلویزیون سونی مراجعه کنید تا کارشناسان مجرب به طور دقیق دستگاه شما را عیب‌یابی کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی مهترین دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی پرداختیم. تلویزیون سونی می تواند به دلایل مختلفی دچار خاموش شدن ناگهانی شود. در چنین شرایطی شما باید در قدم اول تمام اتصالات را بررسی کنید و اگر همچنان این مشکل وجود داشت، با مرکز معتبر تعمیر تلویزیون سونی تماس بگیرید تا در محل حضور یابند و دستگاه را بررسی کنند.

اگر هرکدام از قطعات تلویزیون دچار آسیب شده باشد، باید حتما قطعات را تعویض کنید. اگر دستگاه تلویزیون شما با مشکل خاموش شدن ناگهانی مواجه است، کافی است با شماره های درج شده در صفحه اصلی تماس بگیرید و کار بررسی دستگاه را به نمایندگی رسمی تعمیر تلویزیون سونی بسپارید تا قطعات اصلی و فابریک را برای شما جایگزین نمایند و با کمترین هزینه بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *