دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

راهنمای جامع تعمیر فلت تلویزیون سونی

راهنمای جامع تعمیر فلت تلویزیون سونی

آشنایی با راهنمای جامع تعمیر فلت تلویزیون سونی باعث می‌شود که شما بدانید این بخش از تلویزیون برای تعمیر چقدر هزینه خواهد داشت. اگر دستگاه تلویزیون سونی شما در قسمت فلت دچار مشکل شده، باید کار بررسی و عیب‌یابی آن را به تکنسین‌هایی بسپارید که از دانش و مهارت و تخصص کافی در این زمینه برخوردار هستند. فلت تلویزیون سونی از آن دسته قطعاتی است که اگر خراب شود تعمیر آن، جزو گرانترین خدمات تلویزیون بحساب می‌آید.

رایج‎‌ترین دلیل خرابی فلت تلویزیون سونی، مربوط به آب خوردگی آن است. اما فاکتورهای دیگری در بروز این مشکل نقش دارند. چنانچه می‌خواهید بدانید مراحل تعمیر فلت تلویزیون سونی چگونه است، در ادامه لازم است مطالبی در ارتباط با راهنمای جامع تعمیر فلت تلویزیون سونی ارائه دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

رایج‌ترین علائم خرابی فلت تلویزیون سونی

عوامل زیادی در خرابی فلت تلویزیون نقش دارند که باید به آنها توجه کنید. ایجاد خراش، شکستگی صفحه، نبود تصویر علیرغم وجود صدا، وجود خططور روی تصویر و تاریک بودن تصویر تلویزیون، جزو اساسی‌ترین علائم خرابی فلت تلویزیون سونی هستند که در سایر برندهای تلویزیون هم مشاهده می‌شوند.

از سوی دیگر گاهی اوقات خطوط افقی و عمودی روی صفحه، تیره شدن تصویر و دو تکه شدن تصاویر هم نمایانگر خرابی فلت می‌باشند. توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده هرکدام از  علائم موجود، به نمایندگی‌های مجاز تعمیر تلویزیون سونی مراجعه کنید. اگر فلت تلویزیون سونی شما دچار مشکل شده است، می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی تعمیر تلویزیون sony تماس بگیرید تا از خدمات باکیفیت این مجموعه برخوردار شوید. اما در ادامه لازم است بیشتر با علائم خرابی فلت تلویزیون سونی آشنا شوید.

مطالب پیشنهادی: مراحل تعمیر دیفیوزر تلویزیون سونی

هزینه تعمیر فلت تلویزیون

مشکل آبخوردگی تلویزیون سونی

یکی از مهمترین علل خرابی فلت تلویزیون، آبخوردگی دستگاه می‌باشد. از آنجا که مایعات هنگام ورود به هرقیمت از دستگاه‌های برقی نقش رسانا دارند، اگر تلویزیون سونی شما دچار آبخوردگی شود، پین‌های فلت انتقال دهنده اطلاعات تصاویر، که در زیر قاب تلویزیون و سطح جلویی آن قرار دارند، دچار اتصالی خواهند شد و عملکرد فلت با اختلال مواجه خواهد شد.

توجه داشته باشید اگر این قسمت از تلویزیون دچار آبخوردگی شود و به همان میزان در تلویزیون باقی بماند، تنها راه تعمیر آن، از طریق ترمیم برد آدرس و فلت‌های آبخورده است. اما اگر آبخوردگی به بخش‌های دیگر تلویزیون شما سرایت کرده باشد و باعث خرابی خطوط ارتباطی فلت و آی سی پردازنده شود، دیگر تعمیر آن امکان پذیر نیست و باید فلت‌های پنل تلویزیون LED و LCD سونی تعویض شوند.

استهلاک تلویزیون sony

از دیگر مواردی که باعث خرابی فلت تلویزیون می‌شود، استهلاک خود دستگاه است. استهلاک تلویزیون بیشتر به دلیل افزایش دما و گرم شدن بیش از حد دستگاه اتفاق می افتد. در این شرایط که معمولا در تلویزیون‌های ال سی دی سونی بیشتر مشاهده می‌شود، ارتباط و اتصال فلت با پنل دستگاه ( که به شکل خطوط میکرومیلی‌متری است) قطع خواهد شد.

در چنین شرایطی معمولا خطوط عمودی بر روی تلویزیون ایجاد می‌شود.  همین عامل سبب شده تا طراحان تلویزیون برد آدرس و فلت‌های پنل تلویزیون را جابجا کنند و آنها را از قسمت بالای دستگاه به پایین منتقل سازند.

تعمیر فلت تلویزیون سونی

تا اینجا با علائم خرابی فلت تلویزیون سونی آشنا شدید. در این قسمت می‌خواهیم در ارتباط با راهنمای جامع تعمیر فلت تلویزیون سونی مطالبی ارائه کنیم. مراحل تعمیر فلت تلویزیون باید توسط تکنسین‌ها و سرویس‌کاران مجرب که با انواع مدل‌های تلویزیون سونی آشایی کامل دارند، صورت گیرد، چراکه اگر این بخش به درستی تعمیر نشود، کار کل دستگاه با مشکل مواجه خواهد شد و باید هزینه بیشتری برای عیب یابی سایر بخش‌های تلویزیون سونی بپردازید.

فلت، قسمتی از پنل تلویزیون است که به صورت یک نوار منعطف طراحی گردیده است. آسیب به این قطعه مشکلاتی را در تصویر تلویزیون ایجاد می‌کند و اگر آسیب زیاد باشد، حتی مانع از نمایش تصویر می‌شود. تعمیرکار جهت تعمیر فلت تلویزیون سونی، ابتدا باید پنل را باز کند و در مرحله بعد، اتصالات آن را جدا کند. در صورت نیاز به تعویض این قسمت، فلت‌های آسیب دیده جدا می‌شوند و فلت‌های جدید به جای آنها نصب خواهند شد.

تعویض فلت تلویزیون سونی

اگر میزان آسیب به فلت تلویزیون زیاد باشد، دیگر تعمیر آن امکان پذیر نخواهد بود و باید برای تعویض آن اقدام نمایید. عمده خرابی های فلت تلویزیون سونی در مدل نسل جدید این برند، مربوط به COF است که با استفاده از دستگاه تعمیر صفحه نمایشگر تلویزیون یا بندینگ ماشین (Bonding Machine) مشکل فلت برطرف خواهد شد.

در فرایند تعمیر فلت تلویزیون سونی باید به این موضوع این موضوع اشاره کنیم که اگر ارتباط خطوط گرافیکی فلت به دلیل عبور جریان زیاد قطع شود، در چنین شرایطی تنها راه ممکن، تعویض آن است. برای این کار باید ابتدا فلت معیوب از دستگاه خارج شود و بعد از آن فلت جدید با استفاده از چسب های مخصوص و با تنظیمات میکرومیلی‌متری در جای خود نصب شود. توجه داشته باشید که در هنگام تعویض فلت تلویزیون سونی، هر فلت (براساس کارخانه سازنده) روش نصب متفاوتی دارد. از این رو برای تعویض فلت تلویزیون سونی، فقط از همان دستورالعملی استفاده نمایید که از توسط کارخانه سازنده ارائه شده است.

تعمیر فلت سونی

بررسی هزینه تعمیر فلت تلویزیون سونی

هنگام تعمیر فلت تلویزیون sony باید به هزینه‌ای که برای تعمیر یا تعویض قطعه می پردازید، توجه داشته باشید. هزینه تعمیر فلت به شدت خرابی این قطعه و اقداماتی که جهت تعمیر آن انجام می‌شود، بسیتگی دارد. اگر فلت تلویزیون قابل تعمیر باشد، هزینه زیادی نباید صرف کنید. اما اگر راهی به جز تعویض آن نباشد، باید از دستگاه Bonding Machine برای خارج کردن فلت به صورت ایمن جهت تعویض آن استفاده کنید. مبلغ تعمیر فلت نیز به قیمت قطعه جدید بستگی خواهد داشت.

جمع بندی

در این مقاله راهنمای جامع تعمیر فلت تلویزیون سونی از میزان هزینه تا مراحل و فرایند تعمیر آن را در اختیار شما قرار دادیم. عواملی که باعث آسیب به فلت تلویزیون sony می‌شوند، می‌تواند ناشی از آبخوردگی قطعه یا استهلاک خود تلویزیون باشد، در چنین شرایطی، باید برای جلوگیری از آسیب بیشتر به سایر قطعات، برای عیب‌یابی و تعویض آن اقدام کنید.

هزینه تعمیر یا تعویض قطعه نیز به شدت آسیب فلت تلویزیون بستگی دارد. چنانچه دستگاه تلویزیون سونی شما دچار آسیب در قسمت فلت شده است، می‌توانید پس از بررسی راهنمای جامع تعمیر فلت تلویزیون سونی و آشنایی با روند تعمیر آن، با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر تلویزیون سونی در تهران و شهرستان‌ها تماس بگیرید تا تکنسین‌های مجرب با استفاده از تجهیزات مدرن، برای تعمیر فلت دستگاه تلویزیون سونی شما در محل حضور یابند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *