دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

مراحل تعمیر دیفیوزر تلویزیون سونی

مراحل تعمیر دیفیوزر تلویزیون سونی

آشنایی با مراحل تعمیر دیفیوزر تلویزیون سونی برای همه افرادی که از این دستگاه استفاده می‌کنند اهمیت دارد، چرا که این دستگاه یکی از مهمترین قطعات در تلویزیون سونی می‌باشد و وظیفه تامین نور پس زمینه در تلویزیون را بر عهده دارد. زمانی که تصاویر تلویزیون به نمایش درمی‌آیند، این قطعه است که با تامین نور کافی و مناسب تصاویر را بر روی صفحه تلویزیون نمایش می‌دهد و شما می‌توانید تصاویر را به خوبی مشاهده کنید.

در واقع بک لایت تلویزیون با چندین قطعه دیگر نور را تامین می‌کند که یکی از این قطعات به دیفیوزر است. اگر در نمایش تصاویر تلویزیون اختلال به وجود آید ،باید علاوه بر بک لایت، دیفیوزر را نیز بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید و اگر این قطعه خراب باشد باید با تعمیرکاران مرکز تعمیر تلویزیون سونی تماس بگیرید تا برای عیب‌یابی در محل حضور یابند. اما در ادامه می‌خواهیم مراحل تعمیر دیفیوزر تلویزیون سونی بیشتر بررسی کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

 کارکرد دیفیوزر در تلویزیون سونی چیست

دیفیوزر از قطعات مهمی است که نقش تامین نور در صفحه نمایشگر تلویزیون را بر عهده دارد و به آن نیز صفحه پخش کننده نور نیز گفته می‌شود. در واقع نقش توزیع کننده نور در تلویزیون بر عهده این قطعه است و بخشی از تجهیزات نوری در تلویزیون محسوب می‌شود.

 این قطعه باعث پراکندگی نور در سطح تلویزیون می‌شود و اگر این قطعه درست عمل نکند، نور به درستی یا به صورت یکنواخت در سطح نمایشگر تلویزیون سونی توزیع نمی‌شود. بنابراین اگر این قطعه با خرابی مواجه شود، در اسرع وقت باید به شکل تخصصی توسط تعمیرکاران حرفه‌ای تعمیر شود.

اما اگر بخواهیم به عملکرد دیفیوزر اشاره کنیم این گونه است که نور ابتدا به صفحه توزیع کننده نور تابیده می‌شود، پس از آن زاویه تابش نور تغییر خواهد کرد. زمانی که زاویه تابش تغییر می‌کند، نور در صطح صفحه نمایشگر به صورت گسترده منتشر خواهد شد. صفحات توزیع کننده نور در واقع با جداسازی پرتوهای منتشر شده باعث پراکنش این پرتوها در جهات مختلف خواهند شد و به این ترتیب پراکندگی نورها همگن و متوازن خواهند بود.

به علاوه با انتشار نوری که از ال ای دی‌ها تولید می‌شود، دیفیوزر نورهای داغ نامرئی را نیز از بین خواهد برد و با یکسان‌سازی و همگن کردن توزیع و انتشار نور، کیفیت تصاویر نمایش داده شده در صفحه نمایش را بالا می‌برد. در واقع دیفیوزر تلویزیون گسترش میزان روشنایی تصاویر و از بین بردن سایه‌های مختلف باعث می‌شود که تصاویر با کیفیت بالاتر ارائه شوند. اما زمانی که در قطعه دیفیوزر تلویزیون مشکل ایجاد می‌شود، باید عمده ترین مشکلات آن بررسی شود. در ادامه بیشتر در مورد مشکلات دیفیوزر تلویزیون صحبت خواهیم کرد.

مقالات بیشتر: مهمترین دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی

 کارکرد دیفیوزر در تلویزیون سونی چیست

عمده ترین مشکلات دیفیوزر تلویزیون سونی چیست

مشکلاتی که مربوط به دیفیوزر تلویزیون هستند، مربوط به خرابی بک لایت می‌شود. زمانی که نور پس زمینه تلویزیون دچار مشکل و نقص در عملکرد می‌گردد، بک لایت و همچنین لامپ‌های ال ای دی دچار مشکل خواهند شد، چراکه زمانی که خرابی در قسمت بک لایت اتفاق می‌افتد، حرارت زیادی تولید می‌شود و همین حرارت باعث خراب شدن و سوختن دیفیوزر تلویزیون نیز خواهد شد.

زمانی که مشکلی در قسمت دیفیوزر ایجاد می‌شود، معمولاً نمایشگر نور و رنگ نرمال خود را از دست می‌دهد و بخشی از صفحات کاملا تاریک خواهد شد. در این شرایط عمده‌ترین مشکلات تلویزیون با ظاهر شدن لکه‌ها و نورهای سفید در اطراف صفحه نمایش خود را نشان می‌دهد. این لکه‌ها در حاشیه‌های تلویزیون نمایش داده می‌شوند.

 با خرابی دیفیوزر با توجه به عملکرد آن نور بک لایت در صفحه به صورت نامتقارن توزیع خواهد شد و شفافیت و کیفیت تصاویر مثل قبل نخواهد بود. شدت خرابی و بی‌کیفیت شدن تصویر اگر بالا باشد، بخشی از صفحه تاریک می‌شود. بنابراین هر چه سریعتر باید مراحل تعمیر دیفیوزر تلویزیون سونی را انجام دهید تا این مشکلات برطرف شود.

 هزینه تعمیر دیفیوزر تلویزیون سونی چقدر است

پس از اینکه عیب‌یابی دقیق تلویزیون و قسمت بک لایت انجام شد، باید حتماً برای تعمیر آن هزینه‌ای را در نظر بگیرید، چراکه اگر این قطعه تعویض یا تعمیر نشود، عملاً نمی‌توانید از دستگاه تلویزیون سونی خود استفاده کنید.

در شرایطی که آسیب دیدگی بالا نباشد، می توانید به تعمیر آن را امیدوار باشید. در این صورت هزینه عمیر دیفیوزر بالا نیست و می توانید به راحتی با پرداخت هزینه کمی توسط نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی آن را تعمیر کنید.

اما اگر نیاز به تعویض قطعه باشد، هزینه ای که برای تعویض قطعه و بررسی آن می‌پردازید افزایش خواهد یافت. مشکلی که در تعویض دیفیوزر تلویزیون وجود دارد، یافتن قطعات اصلی و فابریک آن است، زیرا هر کدام از برندها دیفیوزر ای مخصوص به خود را دارند و پیدا کردن آن در بازار کار سختی است.

 هزینه تعمیر دیفیوزر تلویزیون سونی چقدر است

جمع ‌بندی

در این مقاله به بررسی مراحل تعمیر دیفیوزر تلویزیون سونی پرداختیم. دیفیوزر یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تلویزیون است که وظیفه تامین نور پس زمینه در دستگاه تلویزیون را بر عهده دارد و چنانچه این قسمت دچار خرابی ‌شود، تلویزیون شما کیفیت اولیه را در نمایش تصاویر نخواهد داشت. در این مطلب مشکلات رایج دیفیوزر تلویزیون و هزینه تعمیر یا تعویض آن را ارائه کردیم. اگر این قطعه دچار آسیب ‌شود، باید هرچه سریعتر به نمایندگی تعمیرات تخصصی تلویزیون سونی مراجعه کنید.

 اگر دستگاه شما در این قسمت دچار خرابی شده و تمام مراحل تعمیر دیفیوزر تلویزیون سونی را طی کرده‌اید، اما همچنان مشکل برطرف نشده است، می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی مجاز تعمیر تلویزیون سونی تماس بگیرید. سرویس‌کاران این مرکز با ارائه قطعات فابریک و اصل در کوتاه‌ترین زمان کار تعمیر تلویزیون شما را با داشتن دانش روز دنیا انجام خواهند داد. کافیست با شماره‌های درج شده در صفحه اصلی تماس بگیرید تا مشاوران ما به خوبی شما را راهنمایی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *